Alfa Race Team
  Home Auto Raceverslagen Sponsoren Contact

Kalender 2019
 

NK GTTC

11-12 Mei Historische Zandvoort Trophy
8-9 Jun Donington Park Masters Festival
28-30 Jun Spa Summerclassic
6-8 Sep Historic Grand Prix Zandvoort
4-6 Okt Nurburgring Saisonfinale
18-20 Okt Assen Hankook finale races

Trackday

6 april Meppen(D), Abarth Club Olanda

Eindstand 2013
1 187 Emile Bekker 			143 
2 177 Hans de Graaf 			127 
3 150 Niels Woudenberg 			125
4 83 Cees Gerritsen 			105 
5 155 Serge van Os 			78 
6 162 Walter van Vollenhoven 		69 
7 149 Hindrik van Houtum ® 		67 
8 154 Bas Korver ® 			61 
9 146 Pieter Verheij 			56 
10 91 Wijnand Loohuizen 		55 
11 58 Marc Rietkerk 			50 
12 151 André Kardol ® 			49 
13 120 Djan Alblas - Elmer de Vries 	48 
14 182 Eric van Hinte 			40 
14 1 Jan van Marwijk 			40 
16 117 Chris van Hesen 			39 
17 101 Marcel de Roos 			38 
18 153 Jouke Jelgerhuis Swildens ® 	37 
19 189 Mike van den Berg 		37 
20 111 Rogier Aarts 			31 
20 142 Eelco Schuurman 			31 
20 147 Joke Flokstra 			31 
23 32 Geert Ploeger 			30 
24 107 Peter Scheefhals 		29 
24 84 Yle Leuvelink 			29 
26 42 Robert den Engelsman 		27 
26 110 Bart den Hartog 			27 
28 94 Maarten Aarts 			24  
29 164 Jan Rosekrans 			23  
29 40 Pascal Giacomini 			23 
31 124 Armando dos Santos 		21  
32 81 Tim de Leeuw - Simon Gras 	20 
33 312 Ruud de Jong 			19 
34 133 Robert Slop (R) 			17 
35 156 Norbert Zandbergen 		15 
36 116 Michel van Klink 		13 
37 172 Barend Aarts 			1 
Verslag Finaleraces 20 oktober 2013

Het weekend begon op zaterdag met een bezoek aan de beurs Auto Moto Italia in Rosmalen. Helemaal met de aanhanger naar Rosmalen vond ik te ver, dus eerst 's ochtends de bertone naar Zandvoort gebracht en daarna door naar Rosmalen. Wát was het druk op de weg zeg.

's Avonds weer terug naar Zandvoort. Onderweg flinke stortregen, dat beloofde niet veel goed voor de zondag.

Na een verkwikkende nachtrust in hartje Zandvoort 's ochtends om 8u op het circuit aangekomen voor de technische keuring.
Alles op het circuit was zeiknat. inclusief de binnenkant van de bertone. Wat was ik blij, dat ik mijn kachel er nog in heb zitten.

De vrije training was op een kleddernatte baan. Na 2 rondjes weer terug in de pitstraat om mijn dempers achter zachter te zetten. Daarna nog 2 rondjes en toen was het einde sessie. Geen beste tijd met 2.45.1.

De kwalificatie ging een stuk beter. de baan was niet meer zeiknat, maar nog wel behoorlijk glad. Na een spin in de voorlaatste ronde, ben ik er eens goed voor gaan zitten en heb er een 2.29.6 uit weten te persen, waarmee ik 12e van de 21 deelnemers was.

In de 1e race mijn positie geprobeerd te verdedigen, wat na een behoorlijke strijd met een aantal deelnemers van de TS-cup en Jouke met de 75 turbo uiteindelijk in een 16e plaats resulteerde en met 2.17.7 een verbetering van mijn snelste tijd.

In race 2 had ik een goede start en ben ik weer stevig aan het knokken geweest met de heren uit de TS-cup. Mede door een aantal uitvallers op de 12e plaats gefinisht, 0.07 seconde achter Robert Slob met een 75 TS. Ook nu weer een verbetering van mijn snelste ronde naar 2.17.0.

Het was een heerlijk raceweekend, met gelukkig een mooi vol deelnemersveld, waardoor we onze eigen race hadden.
Dat smaakt naar meer en ik ben er volgend jaar dan ook zeker weer bij. Als het aan mij ligt met de nodige technische updates, om het de 75ts rijders flink moeilijk te maken, wat dit weekend al aardig lukte.



Verslag Spettacolo sportvivo 24 en 25 augustus

Het was een geslaagd weekend, ondanks koelingsproblemen.

Op dag 1 ruim 2,2 seconden van mijn snelste ronde (was 2.20. af gehaald, eerst in de kwalificatie een 2.19.6, later in de race een 2.18.6 gereden. In de race een prachtig gevecht gehad met Maarten Aarts, welke ik net niet heb kunnen inhalen.

Op dag 2 zowel in de 1e als in de 2e race lekker aan het knokken geweest met een aantal coureurs (o.a. 147 GTA, alfa 156 cup en giulia). In beide races mijn snelste ronde wederom verbetert. In race 1 naar 2.18.3 en in race 2 naar 2.18.0. In race 2 heb ik helaas in de laatste paar ronden mijn voornaamste opponent (Maarten Aarts) moeten laten gaan, nadat de bevestiging van de stabi voor het begeven had (dat ding zit er tenslotte niet voor niets...).

Nu 2 maanden geduld oefenen, tot we in oktober weer los mogen voor het laatste raceweekend van het jaar.


Verslag Super race weekend 17 en 18 augustus

Ik had gepland vrijdagavond naar de keuring te gaan. Door een drukke agenda had ik mijn auto echter niet tijdig af. Dat werd vroeg opstaan op zaterdag (6u) om op tijd te zijn voor de keuring. Net een ATL-tank geïnstalleerd, dus altijd even spannend wat de heren van de inbouw vinden. Enkele kleine opmerkingen, maar gelukkig goedgekeurd.

In de warm-up mijn nieuwe toyo's ingereden (bleken achteraf op maar liefst 2,5 bar te staan, was vergeten de druk omlaag te doen na montage, maar ze hadden merkbaar meer grip dan mij yokohama’s).

De 1e race weer op mijn yokohama’s gereden om de toyo’s even wat rust te gunnen. Dappere poging gedaan Hindrik in de rode 33 bij te houden, helaas verremde ik me al vrij snel en was toen de aansluiting kwijt, qua tijden zat ik dicht in zijn buurt.

De 2e race (1e van zondag) was de baan nat. Op eieren moeten rijden op mijn yokohama's (denkende; had ik nu mijn michelin straatbanden maar meegenomen, die doen het écht beter in de regen), maar op de baan gebleven en achteraf in vergelijking met de rest niet eens hele slechte tijden gereden er had misschien wel meer in gezeten.

De 3e race lekker gereden, bijna mijn snelste ronde verbeterd.

De 4e race ging voor mijn gevoel beter(nu weer op de toyo’s), helaas wees de snelste ronde wat anders uit. Waarschijnlijk als gevolg van de vele blauwe vlaggen, want al in ronde 3 mijn snelste tijd gereden en daarna ben ik niet meer in de buurt gekomen.

Over 5 dagen het spettacolo sportivo, nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Oh ja en nog complimenten voor de rijders in de sportklasse, ondanks (of misschien wel dankzij) het grotere snelheidsverschil dan met de mazda's, halen ze veel netter in en gunnen de langzamere rijder ook een stukje baan.


Racen op Zolder 9 juli

De racedag in Zolder begin juli veel lol gehad op een voor mij compleet onbekende baan.

Na een uitstapje in de grindbak in de warm-up in de kwalificatie een redelijke tijd kunnen zetten, 2.13.8, waarmee ik een keer geen laatste stond. Reden we in de kwalificatie nog samen met de Mazda’s en volvo’s, voor de races werden we samengevoegd met de Toerklasse.

Tijdens de 1e race gespind in mijn pogingen de snellere 75 TS cup auto’s bij te houden en de aansluiting met het veld verloren. De 2e race werd na een paar ronden code 60.

Omdat Zolder naar meer smaakte(ondanks de hitte), besloten deel te nemen aan de koppelrace. Gekoppeld aan een snellere rijder (in zijn eigen auto) samen de 14e plaats weten te behalen.

Ondanks opnieuw geharrewar met de mazda’s, in de voorlaatse ronde er een 2.12.0 uit geperst.

Assen 11 juni

In Assen begin juni ging het wat minder. We reden samen met de Mazda’s en de Volvo’s en we zaten elkaar nogal in de haren. Daardoor niet echt lekker kunnen rijden en mijn tijden waren dan ook flink langzamer dan tijdens het vrij rijden hier 2 weken eerder. Snel door naar het volgende evenement in Zolder.

Racen op bevrijdingsdag

De warmup ging niet zo lekker. 2.29 gereden, terwijl mijn snelste tijd de vorige keer 2.24,9 was. Beetje lucht uit de banden gedaan en in de kwalificatie ging het al stukken beter 2.23,0. Na de kwalificatie mijn stabilisatorstang achter gedemonteerd, omdat ik toch wel een heel onrustige achterkant had.

Start 1e race ging lekker, na 2 ronden mijn voorligger ingehaald. Toen kwam er een code 60 (zeg maar safetycar) en haalde hij mij weer in, tijdens de code 60(mag niet). Na de herstart reed ik alleen en dat blijkt niet bevorderlijk voor mijn tijden, had 2.24,6 als snelste tijd. Wel mijn plek terug gekregen, van de wedstrijdleiding (niet geprotesteerd, maar blijkbaar gemeld door de baanpost) Bandenspanning voor iets omlaag gedaan, want ik had last van onderstuur.

2e race stond ik door alle uitvallers en het gedoe met de code 60 ergens in het middenveld aan de start. Als snel weer in gevecht met de zelfde giulia rijder en hem weer ingehaald. Na een aantal ronden heeft hij me weer terug gepakt in een momentje van onoplettentheid. Ik kon aanhaken, maar ondanks verwoede pogingen heb ik hem niet meer terug kunnen pakken, gat op start/finish was slechts .7 seconde. Snelste tijd 2.20,8. Al met al dus 4 seconden sneller dan de vorige keer.

Ik heb me weer heerlijk vermaakt en het is fijn om te merken, dat ik kan aanhaken bij het (achter)veld. Op naar Assen 11 juni.

Zandvoort 7 april

Mijn eerste racedag. De racedag begon de dag er voor op 6 april.

Om 11u was de auto klaar om op te laden, na een rondje om het dorp, om de door mijn spider gedoneerde remmen te testen.
Om 14.30u vertrokken.

Rond 16.30u was ik in Zandvoort. Eerst naar het hotel om in te checken. Ff eten en terug naar het circuit voor de technische keuring om 19u. Wat was het koúd, brrr.

Keuring ging zonder problemen, men kon de uitgebreide kooi erg waarderen.

De volgende ochtend rond 9u naar het circuit voor de warm up om 10u.

Die ging niet zo lekker, na 1,5 rondje begon de motor in te houden en klonk alsof niet alle cilinders meededen. Dus hup de pitstraat in en terug naar de paddock om te kijken wat er aan de hand is. Er bleek een bougiekabel los te zitten(eigen schuld ws in de categorie haast). Toen ik terug wilde de baan op, was de sessie afgevlagd...Volgende keer bij problemen niet helemaal terug naar de paddock.

Om 11.30u was de kwalificatie. In de 2e ronde remde ik te laat voor het scheivlak en ging ik met geblokkeerde wielen rechtdoor de grindbak in. Ik kon me nog van de cursus herinneren, dat je niet zijwaarts de grindbak in moet, dus de boel mooi rechtuit laten lopen. Net voordat ik tot stilstand kwam teruggeschakeld naar 2 en er weer uit kunnen rijden.
Na dit uitstapje deden de remmen wat vreemd, maar de sessie verder zonder problemen afgemaakt.
Na afloop bleek ik geen tijd te hebben gezet, problemen met de transponder.

Terug op de paddock bleken mij achterste schokbrekers los te zitten(wederom haast) vandaar het uitstapje in de grindbak en het vreemd remmen. Met wat hulp(donatie van een paar carrosserieringen) de boel gefikst.

Race 1 als 1 na laatste gestart. In de 1e ronde mijn voorganger ingehaald en daarna de hele race aan het knokken geweest met een andere rookie in een alfa 75 turbo. We hebben meerdere keren van positie gewisseld, uiteindelijk ben ik hem net voorgebleven.

Race 2 geprobeerd de 75 turbo weer bij te houden, maar deze had iets gevonden, waardoor dat niet meer ging. Nog wel een tijdje een witte guilia achter me weten te houden, maar ook die moeten laten gaan. Wel maar liefst een volle seconde snellere ronde dan in de 1e race gereden.

Op naar de volgende race op 5 mei. Doel: weer aansluiting vinden met de rest van het veld.